Przed 2020 rokiem, Komisja Europejska powinna przedstawić plany dotyczące wprowadzenia rzeczywistego testu emisji CO2 na drogach.
Społeczne efekty dekarbonizacji:
Posłowie zdają sobie sprawę, że społecznie akceptowalne i zrównoważone przejście do mobilności bezemisyjnej wymaga zmian w całym łańcuchu wartości w sektorze motoryzacyjnym, co może mieć negatywne skutki społeczne. UE powinna zatem pomagać pracownikom sektora w uczeniu się nowych umiejętności i realokacji, zwłaszcza w regionach i społecznościach najbardziej dotkniętych transformacją.
Emisje podczas cyklu życia:
W swoim sprawozdaniu, które ma przygotować w 2022 roku, Komisja Europejska powinna rozważyć ocenę emisji CO2 wytwarzanego przez pojazdy ciężarowe o dużej ładowności w trakcie ich pełnego cyklu życia oraz zaproponować, jeśli okaże się to konieczne, obowiązek sprawozdawczy dla producentów.
Kolejne kroki:
Parlament przyjął stanowisko 373 głosami za, przy 285 głosach przeciw i 16 wstrzymujących się. Posłowie do PE rozpoczną teraz negocjacje z Radą.
Więcej informacji:
Przyjęty tekst dostępny będzie tutaj (14.11.2018)
http://www.europarl.europa.eu/plenary/en/texts-adopted.html
Ścieżka proceduralna:
https://oeil.secure.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?reference=2018/0143(COD)&l=EN
Briefing Biura Analiz PE:
http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2018/628268/EPRS_BRI(2018)628268_EN.pdf